شاید بعضی از همکاران در تدریس این درس در ریاضی مشکل

داشته باشند ولی روشی را در کلاس به کار می برم که خیلی

راحت بچه ها یاد می گیرند .ابتدا یک نقاشی روی تخته می

کشم صحنه ی یک روستا با یک خانه و یک نردبان که روی خانه

است سپس دو برادر را در کنار آن می کشیم و داستان را

شروع می کنیم که روزی دو برادر می خواستند از روی پله های

نردبان بالا بروند اولی که هم سن شما بچه ها بود یک پله یک

پله رفت و دومی که بزرگتر بود دو پله دو پله رفت و خیلی زود به

بالا رسید در این وقت پدرشان رسید وگفت : بچه ها کار خوبی

نکردید که رفتید خطر ناک است پس من هم پیش شما

می آیم و پدر سه پله سه پله رفت و زودتر از بقیه رسید و به

همین ترتیب توضیح می دهیم که چرا پدر از همه بیشتر توانست

از پله ها به بالا برسد .بچه ها می گویند برای اینکه بزرگتر بود و

پاهایش بلندتر پس زودتر رسید بعد از گفتن قصه ، روی موزاییک

های کلاس دو دانش آموز را که از نظر قدی با هم

تفاوت دارند را کنار هم می گذاریم بعد از اولی که قدش کوتاه تر

است می خواهیم که تا آن جایی که می تواند موازییک ها را گام

بردارد بعد با گچ علامت می زنیم و هر چند موازییک رفت را روی

موزاییک ها علامت می گذاریم و فاصله ها را توضیح می دهیم

سپس دانش آموز بعدی را صدا می زنیم تا انجا م بدهد و دوباره

تکرار می کنیم .بعد از تکرار زیاد به کتاب رجوع می کنیم و

تمرینات را انجام می دهیم .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شمارش اعداد , چند تا چند تا


تاريخ : ۱۳۸٩/۱٠/٧ | ۸:۳٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.