تاريخ : ۱۳٩۳/۱۱/٥ | ۱٢:۳٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد

     توجه به تکرار وتمرین بیشتر در موضوعات 

* استفاده صحیح از اصل تنبیه وتشویق

*     ایجاد اتباط صمیمی با محیط ومدرسه

*    تولید روشهای جدید وکارساز در زمینه پیشرفت دانش آموز

*      ارجاع به مشاور جهت بررسی ورفع پاره ای مشکلات

*      برگزاری کلاسهای تقویتی خارج برنامه

* تهیه بانک سوالات استاندارد وتکرار آنها برای تمرین

* دانش آموزان را به یادگیری تشویق کنید.

* تقویت شجاعت در آنها برای مواجه شدن با مسئله

* امتحانات مکرر از مطالب مهم

* خواستن دانش آموز ضعیف در پای تخته و تشویق او

*شناخت توانمندیها و افزایش اعتماد بنفس  آنان

 

 


*احترام به آنان و پرهیز از دادن القاب تحقیر کننده مانند:کودن،احمق و...

*رعایت اصل تفاوتهای فردی و پرهیز از مقایسه کردن دانش آموزان با یکدیگر

*شناخت مشکلات  تحصیلی وعاطفی آنان و تلاش جهت رفع این مشکلات

*طرح مطالب درسی از ساده به مشکل

*تشویق دانش آموزان جهت مشارکت در کلاس

*دادن مسئولیت به آنان در زمینه های مختلف

*بکارگیری روشهای متنوع تدریس

*ایجاد ارتباط بین مطالب درسی با مسائل زندگی

* دادن فرصت سوال کردن بیشتر به آنها

*توجه به وضعیت جسمی و روحی و روانی آنان

* جذاب نمودن فضای کلاس

*آشنایی با فرهنگ خانوادگی آنان

*خوشرویی و خوش اخلاقی معلم(درس معلم ار بود زمزمه محبتی/جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را)


*به منظور افزایش حس کفایت و مشارکت در ارائه دروس از نظرات دانش‌آموزان استفاده کنید.
* تمام مطالب دشوار را یکجا و در یک جلسه آموزش ندهید.

* به دانش آموزان فرصت تفکر و اظهار نظر بدهید.


* هرگز دانش‌آموزان را «جریمه» نکنید.

* تأکید بر نمره، اضطراب دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

*گاهی از تجربه‌های دوران تحصیل و شکست‌ها و موفقیت‌های خود برای دانش‌آموزان صحبت کنید

*تکرار مطلب توسط دانش‌آموز ضعیف.

*ایجاد تنوع و نوآوری در انجام تکرار و تمرینها.

* با انجام آزمونهای تشخیصی در ابتدای سال تحصیلی، وضعیت دانش پایه این دانش‌آموزان را مشخص کنید.

* تکالیف مناسب با نیازمندیهای دانش‌آموزان ضعیف طراحی نمایید.

* توجه خود را معطوف به نقاط و توانمندیهای مثبت دانش‌آموز نموده و از توجه بیش از حد به نقاط ضعف آنان  بپرهیزید.

* ترس از شکست و ناامیدی را دردانش‌آموزان ضعیف کاهش دهید

*از دانش‌آموزان ضعیف توقع همکاری در حد توان آنها داشته باشید.

*خشنودی خاطر خود را نسبت به پیشرفت اینگونه فراگیران ابراز نمایید.

* فرصت اظهار نظر در جمع را در آنها به وجود آورید.

چند دانش آموز ضعیف!

                              

 

هنری فورد (1947-1863)اتومبیل ساز آمریکایی.فورد دوران مدرسه را با حداقل نمرات طی کرد اصولا فاقد استعدادهای علمی و ادبی بود ؛ اما از همان اوایل جوانی ، هنگاهی که ماشین آلات کشاورزی مزرعه ی پدرش را تعمیر می کرد ، استعداد فنی خود را نشان داد           

 

نیوتن   ( 1727-1642)  دانشمند انگلیسی                                                                                                                         

  آلبرت اینشتین (1955-1879)فیزیک دان آلمانی.تا نه سالگی قادر به تکلم صریح و سریع نبود ولی بعدها نیز در پاسخ هر سوال ، تفکر و تعقل بسیار می کرد


توماس ادیسون تا سن 9 سالگی خواندن را یادنگرفت و خیلی هم بزهکار بوده است.

ویلیام جیمز که نویسنده فعالی بود می نویسد: بینایی من ضعیف بود و توانایی کمی برای تشخیص حروف الفبا داشتم.من نوشته ها را مرتبا رد گیری می کردم.

بنیامین فرانکلین پدرش اورا از مدرسه بیرون برد و به کار گمارد.پس از آن فرانکلین خودش درس خواند و برادرش را در سن 12 سالگی به شاگردی پذیرفت.و بالاخره یک سیاستمدار،دانشمند و نویسنده شد.

 



.: Weblog Themes By M a h S k i n:.