موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٩/۳٠ | ۸:٥٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/٩/۳٠ | ۸:۳٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/٩/٢۳ | ۳:٢٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
 
 
 
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

انواع روش های یادگیری گروهی

دکتر سید محمد حسن حسینی

 

معلم مدرسه رافتی قاسم آباد

mhhosseini2020@gmail.com

  • این مقاله ترجمه قسمتی از یکی از کتب اینجانب می باشد که در 2012 توسط انتشارات جنگل تهران چاپ شد. منابع را ببینید.

 

مقدمه

همان طور که گفته شد کار گروهی یک اسم کلی و عام می باشد که به مجموعه ای از روشهای تدریس که بر کار گروهی تأکید دارند و غالبا در کشورهای غربی و آمریکا طراحی و ارایه گردیده اند اطلاق می شود. اخیراً این روشهای تدریس هم زمان با ظهور ایده ها و نظریه های ساختارگراها در آغاز هزاره سوم در حال فراگیر شدن هستند. این روش ها به نام های متفاوتی شناخته می شوند که از جمله آنها مدلهای کار گروهی، استراتژیهای کار گروهی و روشهای کار گروهی می باشند. نام آنها هرچه که باشد آنها سعی دارند که دانش فراگیران و نیز مهارتهای ارتباطی انسانی را در محیط هایی شاداب و پویا ارتقا دهند. بنا بر نظر اسلوین (1983) یکی از بارزترین ویژگی های این روش های تدریس این است که آنها سعی دارند قوای بخاطر سپاری، تفکر و ذهنی فراگیران را با آموزش آنها در محیط های اجتماعی توسعه دهند. همین طور، همانطور که اشاره شد این روش ها بر توسعه مهارت های اجتماعی و قابلیت های فراگیران برای ارتباطات اجتماعی نیز تأکید دارد.

 

یاد آوری می شود که هرچند از نظر تکنیکی به این روشها نمی توان عنوان متد و یا روش تدریس اطلاق کرد اما اینجانب از این پس آنها را با عنوان روش تدریس معرفی می کنم. البته آنها بیشتر استراتژی ویا تکنیک آموزشی هستند تا روش تدریس. این مقاله بر آن است که به معرفی چند روش تدریس که بر کار گروهی تأکید دارند بپردازد. این روش ها می توانند در ارائه تدریس هر درسی به ویژه تدریس زبان های خارجی استفاده شوند چرا که فراگیری زبان با بکارگیری آن در محیط های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و این روش های تدریس بر ایجاد تعاملات و روابط اجتماعی تاکید دارند. امید است که با مطالعه مکانیزم های این روش های تدریس همکاران محترم بتوانند با استفاده از خلاقیت خود به ارائه و یا ترکیب و یا توسعه چنین روشهایی بپردازند.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٩/٢۳ | ۳:٢٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٩/۱٦ | ۳:۳٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

با تشکر از وبلاگ دانش و خانم روشنکار

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٩/٥ | ٢:۳٤ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/٩/٥ | ٢:٠۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.