توضیح و تشریح نشانه هـ با صدای ,ا که معمولا بعضی اوقات معلمان برای اینکه

دانش آموزان صدای ,ا را درست نمیشنوند به نشانه هـ تلفظ  می کنند و کاملا غلط 

است سعی کنید درست آموزش بدهید و فرق این دو را توضیح بدهید تا بچه ها سردرگم

نشوند .

2- شکل و نشانه واو در کتاب فارسی با صداهای متفاوتی تدریس شده است که باید

با دقت و بازی این فرق را توضیح داد و با بچه ها تمرین کرد و جدیدا یک صدای دیگر

اضافه شده است که بین دو کلمه گذاشته می شود و صدای اُ دارد مثل پدر و مادر

که موقع خواندن پدرومادر خوانده می شود یعنی به جای گفتن و با صدای اُ خوانده

می شود .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نکات مهم در فارسی


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٧/٢٥ | ۳:٠٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

اولین برخورد و صحبتهای والدین با فرزندان هنگام ورود آنها به داخل منزل ، بسیار مهم

بوده و در رفع خستگی و ایجاد احساسات خوشایند آنها یا برعکس ،تحت استرس

  قرار دادن آنها و شروع بدخلقی ،نقش موثری دارد .
 
به برخی پرسشها و برخوردها والدین که ممکن است نامناسب و نامطلوب باشد
،توجه نمایید :

( برخوردهای اول و بدون مقدمه با فرزند)

1- بیا ببینم ، چند تا 20 گرفتی ؟ ( فشار بدون مقدمه برای نمره)

2- دوستت فرهاد ، از ریاضی چه نمره ای گرفت ؟( ایجاد حساسیت یا حسادت)

3- امروز توی مدرسه ، بچه خوبی بودی یا نه ؟( خوب ، چه تعریفی دارد؟)

4- تو مدرسه دستشویی رفتی یا نه ؟ حتما" برو ! ( دخالت بیمورد)

5- آفرین امروز بچه خوبی بودی !( دروغ ! هنوز هیچ سئوالی نکردی یا چیزی به شما نگفته اند!)

6- دوستت افشین ، پرسشهای علوم را آورده بود ؟( سئوال بیمورد به کار مردم چکار داری؟)

7- جلو در وایستا ! نیا تو ، در مدرسه دست به چیزی که نزدی؟تمام لباسات رو بنداز تو ماشین !

(بی ادبی به فرزند که سرتا پا کثیف است)

8- بازم مثل همیشه اخمو و کسل آمدی منزل!( انرژی منفی)

9- حتما" امروز نمره بدی گرفتی !(بدون اطلاعات قبلی)

10- امروز توی مدرسه شلوغ که نکردی ؟(تعریف شلوغ چیست؟)

11- این خوراکی مسخره چیه که خریدی ؟ چرا توی مدرسه نخوردی ؟(تو بی سلیقه ای

و قبولت ندارم!)

12- معلم درس فلان ، امروز با تو لجاجت و بد رفتاری نکرده ؟

(جبهه گیری در مقابل معلم و ایجاد حساسیت بیمورد در فرزند)

13- اگر یکبار دیگر اینطور بدخلق بیایی خانه ، میام به معاون مدرسه اطلاع می دم !

( ترساندن فرزند از کارکنان مدرسه )

14- تو چقدر بی نظمی نمی دانم تو مدرسه چطور تو را تحمل می کنند ؟(دوست ندارم)

15- بگو ببینم امروز توی مدرسه خرابکاری نکردی؟(معنی خرابکاری چیه ؟)

16- اول بگو ببینم ،کارنامه دوستت حامد را دیدی یا نه ؟ ( حامد مورد حسادت قرار بگیرد)

و پرسشهایی از این نوع که در ثانیه های اول بازگشت فرزند به منزل ممکن است توسط

برخی ازوالدین مطرح شود.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٧/٢۳ | ۱٢:۳٠ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/٢۳ | ۱٢:۱٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/٢٠ | ٢:۱٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

در طرح توصیفی بیشتر معلمان از این ترس دارند که باید چک لیست بنویسند ولی اگر کمی خلاقیت به خرج بدهند نوشتن چک لیست اصلا" کاری ندارد .

من امسال دومین سالی است که وارد طرح توصیفی شده ام و وقتی کارهای معلمان توصیفی را مشاهده می کردم احساس ترس می کردم که چگونه می توانم تمامی ابزاری که باید در کلاس به کار ببرم انجام بدهم تا اینکه کتاب خانم طاهره رستگار را مطالعه کردم و خیلی چیزها را یاد گرفتم در این کتاب کلیه ابزارهایی که باید یک معلم در طرح توصیفی به کار ببرد توضیح داده شده است .

یکی از این ابزارها نوشتن چک لیست است شاید بعضی از معلمان وقتی اسم چک لیست بیاید فکر کنند که باید کلی هزینه کنند و برای هر دانش آموز یک چک لیست تهیه کنند در صورتی که این طو ر نیست .

چک لیست همان سیاهه رفتار و عملکرد دانش آموز است که معلم بعد از تدریس انتظار دارد دانش آموز از خود نشان دهد حال در کتاب فوق که گفته شد نوشته شده است که باید برای کلیه دروس چک لیست به کار ببریم و همه ی اهداف رفتاری که معلم از دانش آموز انتظار دارد در آن لحاظ می کنیم .

ابتدا یک برگه بر می داریم و اسامی کلیه دانش آموزان را روی آن ثبت می کنیم و برای هر درس از 4 تا بی نهایت اهداف مورد انتظار را در ستون هایی  می نویسیم اگر هر درس را برای مدت  یک ماه بنویسیم کارمان راحت تر خواهد شد مثلا" درس ریاضی

تعداد موضوعاتی که در یک ماه قرار است درس بدهیم را به صورت اهداف رفتاری در 4 یا 5 مورد زیر هم می نویسیم بعداز انجام هر تدریسی دانش آموز را که پای تخته می آوریم مواردی را که نوشته ایم را برای دانش آموز تیک می زنیم .

مقیاس نمرات توصیفی می تواند در هر قالبی باشد یا به صورت علامت + * - یا به صورت اشکال هندسی و ...

بعد درس بعدی را به همین شکل در زیر درس ریاضی می نویسیم که نخواهیم برگه ی بیشتری را اسراف کنیم به همین ترتیب می توانیم کلیه دروس را به صورت سیاهه رفتار درست کنیم .

امیدوارم توانسته باشم کمکی کرده باشم .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: چک لیست , سیاهه رفتار


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٦ | ٧:٠٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

نمونه هایی از عبارات بازخوردی در قبال فعالیت های دانش آموزان جهت نگارش جملات توصیفی منظوم و منثور بر روی آثار دانش آموزان و کارنامه ی توصیفی و یا بیان صحبت های شفاهی معلم با دانش آموز در حین کار و فعالیت یادگیری

امروزسریع نوشتی ************ فرشته بهشتی

هستی دیگه با سواد ************ باید باشی شاد شاد

با ادب و تمیزی   ******     پیشم خیلی عزیزی

با تمرینی که کردی  ******     پیشرفت عالی کردی

مشقت شده مرتب   ******   ای کودک  مودب

آفرین  ای فرشته    ******   جمع هات همه درسته

کارت شده چه بهتر ************** ای گل من ، تاج سر              

مثل گل می نویسی *********** هنگام رونویسی

خوش خطی و بادقت    ************  توبچه ها هستی تک

حل کرده ای این تفریق   ******    کامل درست و دقیق

بارون دونه دونه           ****** مشقت شده نمونه

نون و پنیر و پسته             ******     کارت به دل نشسته

 

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بازخورد , جملات توصیفی


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٦ | ۸:٤٧ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

جدول زمانبندی برای تدریس دروس پایه دوم ( پیشنهادی ) سال تحصیلی 94-93

       نام دروس

 

ماه

 

قرآن

 

هدیه های آسمان

 

فارسی

 

علوم

 

ریاضیات

 

مهر

 

15-2

 

23-12

 

14-2

 

21-12

 

18-1

 

آبان

 

25-16

 

37-24

 

30-15

 

37-22

 

36-19

 

آذر

 

40-26

 

49-38

 

48-31

 

53-38

 

54-37

 

دی

 

55-41

 

59-50

 

62-49

 

61-54

 

72-55

 

بهمن

 

71-56

 

71-60

 

77-63

 

69-62

 

90-73

 

اسفند

 

84-72

 

83-72

 

100-78

 

81-70

 

108-91

 

فروردین

 

92-85

 

87-84

 

105-101

 

89-82

 

126-109

 

اردیبهشت

 

103-93

 

95-88

 

114-106

 

103-90

 

144-127

 

همکاران محترم توجه داشته باشید که کتاب کار فارسی هماهنگ با کتاب فارسی تدریس شود و هریک از دروس علوم و هدیه های آسمان نیز را می توانید

 بر اساس موضوع تدریس  به صورت پیمایشی تدریس کنید سعی کنید طبق جدول زمانبندی تدریس کنید تا به موقع به دوره  دروس برسید

 به امید موفقیت روز افزون برای شما همکار تلاشگر

        گروه های آموزشی شهرستان بروجرد ( گروه پایه دوم )


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٥ | ۸:٤٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

                                                                      آزمون مداد کاغذی

    درس :                   تاریخ:                     پایه :                 دبستان :                           شهرستان بروجرد                                                                                       

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

اهداف مورد انتظار :     

نتایج آزمون :

 

 

 

 

 

 آزمون عملکردی

      موضوع :                   هدف :                             مکان :                 تعداد                        تاریخ                 وسیله کمک آموزشی

 

 

پاسخها

به تنهایی انجام می دهد

به کمک دوستش انجام مید هد

قادر به انجام کار نیست

به تنهایی انجام می دهد

به کمک دوستش انجام مید هد

قادر به انجام کار نیست

به تنهایی انجام می دهد

به کمک دوستش انجام مید هد

قادر به انجام کار نیست

به تنهایی انجام می دهد

به کمک دوستش انجام مید هد

قادر به انجام کار نیست

 

ردیف

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

      درس :                  موضوع :                                  تاریخ :                       پایه                  دبستان      

     مقیاس : خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش بیشتر

ردیف

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

درس :                  موضوع :                                  تاریخ :                       پایه                  دبستان      

مقیاس : خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش بیشتر

ردیف

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نمونه کار برگ آزمونهای مداد کاغذی و عملکردی


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٥ | ۸:۱٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

امروز به مناسبت جشن عید قربان جشن ه قرآن درمدرسه برگزار

گردید و کلام نور با زیبایی بیان  فرشتگان کلاسم تلاوت شد و کلاسم

مانند ستاره ای در آسمان درخشید .

گلهای زیبای کلاسم مانند فرشتگان آسمانی در لباسهای زیبا همه ی وجود

خود را با کلام الهی پیوند دادند و در این جشن به فرمان الهی لبیک گفتند.

گلهای قشنگم عیدتان مبارک

زنده باشید و تندرست


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: جشن قرآن


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ۱٢:٥۳ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

در ماه مهر که شروع سال تحصیلی است معلمان عجله ای برای تدریس نداشته باشند

مثلا برای درس ریاضی مروری از سال گذشته داشته باشند از مهمترین عناوین اصلی که

باید مد نظر باشد بدین شرح می باشد :

1- یاد آوری عدد نویسی از صفر تا 99 .

2- شمارش عدد به سمت جلو و عقب و به صورت دوتا دوتا یا پنج تا پنج تا

3- یاد آوری ساعت

4- مهمترین عنوان مفاهیم ترکیبی اعداد یعنی جمعهای اساسی نوع اول از یک تا 9

که باید دانش آموزان مانند جدول ضرب این جمعها را یاد بگیرد .

سپس بعد از چند روز اولیه کتاب را تدریس می کنیم و آرام آرام کار می کنیم

تا بچه ها خوب یاد بگیرند و حتما برای ادامه کار به کتب راهنما و سی دی های

آموزشی که از طرف وزارتخانه در اختیار مدیران است استفاده کنید .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: یادآوری درس ریاضی


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ۱٢:۳٧ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ۱٢:۳٤ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

با سلام به شما همکاران پایه دوم و همکارانی که به تازگی به این پایه آمده اند

اولین جلسه آموزشی همکاران در سه نوبت که در بخشنامه ارسالی به حضورتان

 خواهد رسید برگزار خواهد شد و لطف کنید که در این جلسه حتما شرکت کنید

مخصوصا معلمین تازه کار و معلمینی که پایه خود را تغییر داده اند .

منتظر حضور پرشورتان هستم .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شرکت درحلسه آموزشی


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/٧ | ۱٢:۱٤ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

درس فارسی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۳ | ۱:٠٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.