موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٥ | ٤:٤۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

ما قرآن را، در شب قدر، فرو فرستادیم.

تو شب قدر را چگونه شبی می‌دانی؟

شب قدر، از هزار ماه بهتر است.

در آن شب فرشتگان و روح (جبرئیل)، به اذن خدا، همه فرمان‌ها و سرنوشت‌ها را فرود

می‌آورند.

آن شب، تا سپیده دمان، همه، سلام است و سلامت.

آن شب، که شاعر حافظ قرآن، با الهام گرفتن از قرآن، آن شب را “شب وصل” می‌نامد، و

نامه هجران را، در آن شب، طی شده و پایان یافته می‌خواند، کدام شب نورانی و دل

افروز است؟ شبی که باید در عاشقی ثابت قدم بود، در طلب کوشید، و بیدار ماند و دیدار

جست و احیا گرفت، و به نیایش پرداخت، و کار خیر کرد، و صالحات به جا آورد، و به

نیازمندان رسید، و دانایی طلبید، و مذاکره علم کرد؟ شبی که در آن، کاری بی‌اجر

نخواهد ماند؟ شبی که باید به یاد روی آن محبوب عزیز، و آن یار آواره از دیار، و پنهان

رخسار، با دردمندی‌های عاشقانه نالید، و دیدار روی او را از خدای طلبید؟ … کدام شب

عزیز است؟


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٥ | ٤:۳۳ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: مسابقه ای با عنوان

"خدا با من سخن گفت" به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان

ویژه دانش آموزان انجمن اسلامی سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مسابقه رمضان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٩ | ۱٢:٠۳ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

نقاط ضعف صفحه 4 دفتر کلاسی قسمت ثبت غیبت دانش آموزان 

1- تعداد ستون اسامی دانش آموزان در دوصفحه برای کلاس های بالای 35 نفر کافی نیست .

2- ماههای یک سال تحصیلی در این صفحه تدوین نشده است .

3- نوشتن موجه و غیر موجه دراین صفحه نیاز نیست .چون اکثر غیبت ها موجه می باشد .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٧ | ۱۱:۱٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٦ | ۱۱:٥٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

توانایی غلبه بر از هم پاشیدگی کلاس

هر چند وقت یک بار، با خود می اندیشم «آیا می توانم در کار معلمی دوام بیاورم؟!». طبیعی است که وقتی در کارمان از هم گسیختگی پیش می آید، احساس عصبانیت و نومیدی می کنیم؛ به هر حال، در این گونه موارد، همه منتظرند تا چگونگی واکنش ما را ببینند. پیشنهاد های زیر ممکن است به شما کمک کند تا در مقابل موانع و از هم پاشیدگی کلاس با وقار رفتار کنید:

- بپذیرید که در حقیقت دیگران باعث مداخله در کار شما شده اند. هر چند منشأ از هم پاشیدگی کلاس غیر عمد بوده و این وضعیت باعث می شود که شما به سختی کلاس را اداره کنید؛ ولی سعی کنید به کارتان ادامه دهید؛ زیرا در این حالت، دانش آموزان، به احتمال زیاد، به از هم گسیختگی کلاس و روش شما بیش تر توجه خواهند کرد تا پیش از بروز آشفتگی.

- خط سیر مطالب را حفظ کنید. آن چه را که لحظاتی قبل از بروز وقفه در کارتان، انجام می دادید، دقیقاً به ذهن بسپارید تا وقتی خواستید کار را ادامه دهید، به راحتی و بدون این که مجبور شوید بگویید «خوب، کجا بودیم؟» رشته ی مطلب را به دست گیرید. هم چنین، در نظر داشته باشید که آیا ارتباطی بین کار هایی که شما انجام می دهید و احتمال بروز از هم پاشیدگی در کلاس به واسطه آن ها وجود دارد؟

- با تک تک افراد جدا گانه بر خورد کنید. وقتی یک دانش آموز به خصوص، وقفه های زیادی در کلاس ایجاد می کند و باعث از هم پاشیدگی نظم کلاس می شود. سعی کنید به جای این که در جمع با خشم خود باعث آزردگی وی شوید، بعداً، خصوصی، با او صحبت کنید .در حضور کل کلاس از عهده ی چنین امری بر آمدن، می تواند بسیار مفید باشد؛ ولی این کار باید به دقت انجام شود.

- برای واکنش در مقابل هر کس که باعث به هم خوردن کلاس می شود، چیزی آماده داشته باشید. لیستی از سؤالات مرتبط با عناوین مطالبی که در آن روز قرار است در کلاس توضیح داده شود، تهیه کنید و در صورت لزوم، هر گاه دانش آموزی باعث ایجاد اختلال در کلاس شد، با طرح سؤال، آن ها را مرکز توجه قرار دهید. این کار در برابر اختلالات موجود در کلاس بسیار مؤثر واقع می شود.

- به فاصله ی خود توجه کنید. به کسی که باعث ایجاد وقفه ی ناخوشایند در کلاس شده است نزدیک شوید. وقتی نزدیک و بالای سر دانش آموزان می ایستید، نسبت به زمانی که از آن ها دور هستید، شجاعت کم تری نشان می دهند.

- علل ایجاد این وقفه ها را جستجو کنید. هر گاه تعداد این وقفه ها رو به افزایش گذاشت، این حالت نشان دهنده ی این مطلب است که دانش آموزان از گوش دادن به درس خسته شده و نیاز به تنوع دارند. نگویید «درس را شروع کرده ام و آن را به اتمام خواهم رساند».

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٢ | ٦:٥۸ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱۱ | ٥:۱٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.