نارسانویسی

نارسانویسی در شرایطی خود رانشان می دهد که فراگیراز هوش عادی

برخورداراست

وعلی رغم استفاده ازآموزش های متداول مدرسه ای درمقایسه باهمسالان خود

عملکردضعیف تری رادرنوشتن کلمات واعداد به صورت خوانا نشان می دهد


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نارسانویسی


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٢٥ | ۱۱:٢٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

علل بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس و شیوه های برخورد با آن
بسیاری از معلمان و حتی مدیـران مـدارس از دانش آموزانی که به اعتقاد آن ها

شلوغ هستند و رفتارهای نا خواسته و نا مناسبی از خود بروز می دهند و به

این ترتیب نظم و انضباط مدرسه و کلاس درس را دچار اخلال می کنند گله دارند

. هر کدام از این افراد واکنش های متفاوتی در مقابل این نوع دانش آموزان از

خود نشان می دهند و تصمیم گیری ها ی آنان در این زمینه هم متفاوت است .

معمول ترین و آشکار ترین این تصــمیـم گیـری ها  برای کاهش یا از بین رفــتن

بی نظمی ، گرفتن تعهد کتبی از دانش آموزان و در صورت تکرار از والدین آنان ،

تهدید به تنبیه و حتی عملی کردن آن و در نهایت اخراج موقتی از کلاس و

مدرسه است . از این رو ،  نگارش این مقاله و مطالعه ی آن ،  به معلمان و

مدیران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند .

برقراری ار تباط میان خانه و مدرسه نهاد مستقلی به نام انجمن اولیا و مربیان

به وجود آمده است که این نهاد در هر مدرسه ای برای آگا هی والدین از مراحل

رشد فرزندان خود در سنین متفاوت و آگاه کردن آن ها از این مسائل فعالیت

می کند :


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٢٥ | ۱۱:٢۳ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

درس فارسی دوستان ما


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مشاغل


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٢٤ | ۳:۳٤ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نور , صدا


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٢٤ | ۳:۱٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
  باب = واحد شمارش خانه و مغازه
بارد= واحد شمارش کالای بسته بندی شده
برگذ= واحد شمارش کاغذ بدون جلد
تخته = واحد شمارش قالی – پتو – فرش
تیر = واحد شمارش فشنگ
جام = واحد شمارش شیشه و آینه
جفت = واحد شمارش کفش جوراب ، دستکش
جلد = واحد شمارش کتاب
جین = واحد شمارش مداد قرقره ، دکمه و
حبه = واحد شمارش قرص ، قند ، آب نبات
حلقه = واحد شمارش فیلم ، لاستیک ، چاه
دانه = واحد شمارش مداد گردو و
دست = واحد شمارش مبل ، ظروف
دستگاه = واحد شمارش رادیو ، تلویزیون ، دوربین
دسته = واحد شمارش گل و گیاه
دوجین = واحد شمارش بسته های ۱۲ تایی
دهنه = واحد شمارش مغازه
رأس = واحد شمارش حیوانات اهلی
رشته = واحد شمارش قنات ، گردن بند
سر = واحد شمارش گاو ، گوسفند ، گله
سکه = واحد شمارش انواع پول فلزی
شعله = واحد شمارش لامپ ، شمع
شیشه = واحد شمارش ظروف مایعات
طاقه واحد شمارش پارچه
عراده = واحد شمارش توپ ، تانک
فال = واحد شمارش چند عدد گردو
فروند = واحد شمارش وسیله نقلیه هوایی و دریایی‌
فقره = واحد شمارش چک ، سفته ، اسناد
قبضه = واحد شمارش چاقو ، تفنگ ، مسلسل

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: واحد شمارش


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٢۳ | ۱۱:٢٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

1- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنیم.
2- اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت کنیم.
3- زمان هر جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی وقت مواجه نشویم.
4- وقت کلاس را به مطالب بیهوده و کم فایده صرف نکنیم.
5- سعی کنیم ساعت تدریس را تغییر ندهیم
.
6- به هنگام تدریس، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ کنیم.
7- با خوشرویی تدریس کرده و همواره چهره بشّاشی داشته باشیم.
8- احساسات و عواطف دانش آموزان را جریحه دار نکنیم.
9- تلاش کنیم فضایی عاطفی بوجود آوریم.
10- سعه ی صدر داشته باشیم و از فضل فروشی بپرهیزیم.

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تدریس موفق


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٢۳ | ۱٢:٥٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

بازی های یک دقیقه ای


برای رفع خستگی در کلاس لازم است مربی فعالیت های

مفرحی را تدارک ببیند که بچه ها را برای چند دقیقه کوتاه از حال

و هوای درس بیرون بیایند و کمی به خودشان حرکت بدهند تا

حالشان جا بیاید. بیشتر کلاسها هم که کوچک است و فضای

زیادی برای دویدن یافعالیت و جنب و جوش ندارند.میتوانید از این

اشعار استفاده کنید.اگر آنها را با لحن مناسبی بخوانید هیجان

زیادی در کلاس میتوانید ایجاد کنید و ضمن خواندن از بچه ها

بخواهید همین طور سرجای خودشان فعالیت مختصری داشته

باشند.یا اینکه بجه ها در لحظه مناسب پاسخ شعر را بدهند

خیلی خوشایندشان است و باعث میشود سعی در هماهنگی با

بقیه داشته باشند که جوابشان دیر و پس نباشد.امتحان کنید اگر

خوب بود با ایرادی داشت به من خبر دهید.



اشعار ورزشی:

 

شعر شماره 1
شعر شماره 2
دستا بالا با خنده    انگشتا باز و بسته

نگاه کنیم ببینیم    کی خوشحاله  کی خسته

دستا پایین پاها باز          برو جلو با آواز

بپر عقب چپ و راست         جفت پاتو ببند باز

                بشین و پاشو با یک پا(2)

جست بزنیم بخندیم     همیشه ورزش کنیم

                 دست بزنیم بخندیم(2)
دستاتو باز کن و ببند         حالا بشین پاشو بخند

سرت رو به چپ نگه دار   سرت رو به راست نگه دار

سرت وقتی که بالاست        نگات به آسموناست

سرت وقتی پایینه                نگات روی زمینه





اشعاری با ریتم (هی)

 

شعر شماره 1 شعر شماره 2
چادر نماز (مامانی/دخترم )  خیلی قشنگه   هی

مثل یه رنگین کمونِ         رنگ ووارنگه         هی

وقتی تماشا می­کنم        گلهای آن را          هی

فوری می­افتم یاد کی ؟     خدای دانا            هی

می­گم خدای مهربون        خیلی قشنگی     هی

مثل یه رنگین کمونی        رنگ­وارنگی           هی
توپ من خال خالی         مثل پلنگه             هی

 رقص اون تو هوا           خیلی قشنگه        هی

می­پره می­دوه                زبرُ زرنگه              هی

سفیده سیاهه                از همه رنگه         هی

 

شعر شماره 3 شعر شماره 4
کلاس قرآنِ ما                 خیلی قشنگه             هی

پرِ از گلهای                     رنگ وارنگه                هی

اینجا هست یه کلاس       اونجا یه کلاس            هی

یکی هست گل سرخ      یکی گل یاس              هی

کلاس­ها پرِ از                   صندلی ومیز               هی

پنجرهَ­ش میشه باز        شیشه­هاش تمیز         هی

ما همه هم باهم           شاد و خندونیم            هی

هم بازی می­کنیم              هم درس می­خونیم      هی
وقتی که باهم باشیم      دنیا قشنگه         هی

دنیای ما بچه ها              چه رنگارنگه        هی

یکی به رنگ آبی              چو آسمونها        هی

یکی به رنگ قرمز             لاله­ی صحرا        هی

یکی به رنگ سبزه            رنگ جونه          هی

جونه روی شاخه              دونه به دونه      هی

یکی به رنگ زرده              زردی آفتاب       هی

یکی به رنگ نارنج              تازه و شاداب     هی

یکی به رنگ                      نیلی نیلی دریا   هی

یکی بنفش ِ                       رنگِ یک گل زیبا  هی

ما همه رنگ وارنگ             چه مهربونیم      هی

تو آسمون رنگا                    رنگین کمونیم    هی





اشعار متفرقه:

 

شعر شماره 1 شعر شماره 2
الاکلنگ و تخته       توپم روی درخته

یه شوت زدم هوا رفت  میون شاخه ها رفت

آی خنده خنده خنده         توپم شده پرنده

دونه براش میارم             شاید بیاد کنارم
السّون و ملسّون                   بابای منو برسون

هرجا نشسته پاشه               راهی کوچه ها شه

بشینه پشت فرمون               بپیچه تو خیابون

قام قام و بیب ودنده               بابام بشه پرنده 

پشت چراغ نمونه                  زود برسه به خونه

 

شعر شماره 3 شعر شماره 4
دستم داره پنج انگشت          می بندمش، می شه مشت            

 وا می کنم پا می شه             می چرخه و تا می شه

انگشتا بچه هاشن                هرجا بِره باهاشن                    

قشنگ و ساده هستن          یه خانواده هستن
لالالالا                    گل مریم  

لبت خندان              دلت بی غم

لالالالا                     گلم باشی

تو عطر و                 سنبلم باشی

لالالالا                      بهار من

بخواب اینجا              کنار من

گل خورشید فردایی  چراغ خانه مایی





شعری برای آخر کلاس:

 

گنجشکه جیک جیک می­کنه            جیک جیک جیک

ساعت داره تیک می­کنه                  تیک تیک تیک

تو رود خونه آب می­خونه                  شر شر شر

ابرا میان به آسمون                          گُر گُر گُر

بارون میاد دونه دونه                       ریز ریز ریز

زمین میشه خیس و گلی                 لیز لیز لیز

قورباقه قور قور می­کنه                   قور  قور  قور

خورشید میاد نور می­پاشه                نور نور نور

رنگین کمون پیدا میشه                    رنگ رنگ رنگ

زنگ کلاس زود می­خوره                  دنگ دنگ دنگ

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بازی یک دقیقه ای


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۱٦ | ۱٠:٥٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

بازی امتیاز بیشتر با تعداد حرف های کلمه

توجه : این بازی و سرگرمی برای دانش آموزان پایه دوم ابتدایی می باشد

اولیای گرامی سلام

جدولی مانند ، جدول صفحه ی بعد تهیه کنید . ( تعداد خانه ها اختیاری است)  با اعضای خانواده دو نفره یا سه نفره و ... می توانید این بازی را انجام دهید. 

ابتدا با توافق سایرین موضوعی را در نظر بگیرید . برای مثال : نام حیوانات ، نام شهر ها و...

سپس هر یک از افراد با توجه به موضوعی که مورد توافق بوده ، کلمه ای را در ذهن خود در نظر بگیرد .  برای مثال فردی با موضوع نام حیوانات کلمه ی " شیر " را پیش خودش در نظر دارد .

به ترتیبی که افراد نشسته اند و با توافق هم بازی از یک سمت شروع می شود. 

نفر اول کلمه ای را در نظر گرفته، حرف اولش را هر کجای جدول که می خواهد می نویسد. 

نفر دوم و سوم نیز به همین ترتیب ادامه می دهند. 

وقتی دوباره نوبت به نفر اول رسید حرف دوم کلمه ی خود را در جدول یا به صورت عمودی یا افقی در ادامه ی حرف اول می نویسد و بقّیه نیز به همین ترتیب می نویسند.

بازی ادامه پیدا می کند تا افراد کلمه ی مورد نظر خود را در جدول کامل کنند . سپس به تعداد حرف های کلمه برای خود امتیاز ثبت می کنند. برای مثال اگر کلمه ی شیر را کامل کنند چون سه حرف دارد پس ۳ امتیاز کسب خواهند کرد.

همچنین توجه داشته باشید اگر فردی در حین بازی کلمه ی فرد دیگری را حدس زد می تواند زودتر آن را کامل کند و امتیاز شش را کسب نماید. از طرفی افراد می توانند کلمه مورد نظر دیگران را به کلمه ی دیگری تبدیل کنند و امتیاز آن را بگیرند. 

مثلاً : فردی می خواهد کلمه شیر را کامل کند اگر در جدول به این شکل نوشته باشد فرد دیگری می تواند با گذاشتن حرف " ت " در وسط، کلمه ی " شتر " را کامل کند و امتیازش را کسب نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیازها نیز می توانید از جدول نمونه ی زیر استفاده کنید.

نام فرد:

نام فرد:

نام فرد:

نام فرد:

نام فرد:

امتیاز :

امتیاز :

امتیاز :

امتیاز :

امتیاز :

 

 

 

منبع : مدرسه نیوز


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بازی با کلمات


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۱٦ | ۱٠:٥۳ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

دانلود


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۱٦ | ٢:٠۳ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

دانلود

 

فیلم آلودگی صوتی ( درس صدا )


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۱٥ | ۱٢:٥٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۱٤ | ۳:۱٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۱٢ | ۱٢:٠٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

دانلود فعالیت هفتگی بهمن ماه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/۸ | ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

 برای تدریس درس آزاد باید به نکات زیر توجه کرد :

1- اولا باید حتما از فرهنگ و هنر شهری باشد که شما و دانش آموزتان در آنجا سکونت دارد.

2- دوما به صورت گروهی انجام شود یعنی در گروه های سه یا چهار نفر درباره فرهنگ و هنر شهر مورد نظر یک موضوع بدهید تا هریک از گروه ها درباره آن تحقیق کند و برای شما گزارش بیاورد .

3- دست نوشته ها را بررسی کنید و با کمک خود گروه ها دست نوشته ها را یکی کنید و یک متن برای درس آزاد تهیه کنید .

4- حالا هریک از گروهها متن خود را برای دیگر گروهها می خواند و همه ی کلاس با فرهنگ و هنر و هنرمندان آن شهر آشنا می شوند .

5- درضمن نکات دستوری و گوش کن و بگو و درست و نادرست و ... را نیز با هدایت شما دانش آموزان بنویسند .

6- در کتاب نوشتاری نیز باید بر اساس متن گفته شده تمرین برایش بنویسند .

نکته

همکار گرامی این درس خیلی مهم است و نباید در آن شعر و داستان و ... که ربطی به موضوع آن که قبلا گفته شد نوشته شود .

با صبوری و حوصله این درس را بدهید .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٥ | ٧:٥۳ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

تهیه کننده علیرضا زارع سرباز معلم از منطقه کاکی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱۱/٤ | ۱:۱٧ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.