الف ) با حروف اسمت کلماتی را از درس پیدا کنید .مثال: احمد ـ ازـ صبح ـ آموزگارـ دوستان

 ب ) با حرف آخر کلمه ی داده شده کلمه ای پیدا کنید که این حرف اولین حرف کلمه باشد

 مثال: آموزگارـ رایانه ـ امروز ـ زود

پ ) حروف درهم ریخته را روی هم ترکیب کن مثال : خـ ر شـ یـ و د  : خورشید

ت ) کلمه ی وارونه بدهید تا با کمک آینه کلمه را پیدا کند

ث ) با کم کردن حرف به حرف کلمه کلمات جدید بسازید . مثال ورامین ـ رامین ـ امین ـ مین

ین ـ ن

ج ) ده کلمه بدهید البته از متن درس اصلی سپس برای معنی کلمات را پیدا کنید و جمله بسازید .

چ ) ده کلمه بدهید البته از متن درس اصلی سپس برای هر کلمه کلمات مخالف پیدا کنید و با آن جمله بسازید .

ح ) ده کلمه مهم از درس بدهید تا با آن کلمات داستان بنویسند .

د ) پنج جمله از جملات مهم درس را به صورت نیمه بدهید تا بقیه آن را از کتاب پیدا کنند

ذ ) چند کلمه از درس بدهید تا بچه ها آن کلمات را از متن درس پیدا کنند و جمله ی آن را بنویسند .

ر ) وقتی نکات دستوری کتاب فارسی را درس می دهید با توجه به آن نکات تکلیف بدهید مثلا" اگر جملات پرسشی را درس می دهید برای تکلیف از آنها بخواهید که جملات پرسشی را از درس پیدا کنند و بنویسند .

این ها نمونه های از تکالیف خلاق است که در کلاس به کار می برم دوست داشتم شما

همکار محترم هم از این تکالیف استفاده کنی موفق باشی .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تکالیف خلاق , کلمات مخالف


تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢۸ | ٢:٥۸ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

اهمیت و ضرورت طرح :
اگر حاصل دوره ی تحصیلات مدرسه ای ، تنها انتقال پاره ای از مفاهیم به ذهن دانش آموزان باشد ،
( سواد به معنی سنتی ) با فراموش شدن آن مفاهیم ، حاصل کلیه سال های تحصیل نیز از دست می رود
. به همین سبب ، باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه ، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان
بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرنده ی مادام العمر تبدیل شوند .
به همین منظور علاوه برکسب دانش باید راه و روش یادگیری را هم به آنان بیاموزیم تا میل به
یادگیری در آنان تقویت گردد .
پروژه ی علمی به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی خود ، میل به یادگیری را در دانش آموز تقویت
می کند و به علّت ماهیت فرایندی خود راه و روش یادگیری را نیز به او می آموزد بنابراین می تواند
ابزاری بسیار قوی در خدمت تعلیم تربیت به معنای واقعی باشد که طبق تعریف یونسکو همانا درک و
به کارگیری مفاهیم ، مهارت های فرایندی ، نگرش ها و ارزش هایی می باشد که شخص را قادر
می سازد دانش و فناوری را با زندگی و فرهنگ جامعه ی خویش مرتبط سازد .
فضای علمی کشور باید فضای تولید و ترویج علم و پژوهش و پرورش محقق و عالم باشد.
مقام معظم رهبری


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ترویج علم و پژوهش , نمایش حرکت مواد درون ساقه کرفس , تابلوی نمایش


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢۳ | ۱٠:٥٥ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

جشنواره  علمی جابر بن حیان            ( پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی )

انتخاب موضوع برای پروژه علمی

چه بسا دانش آموزانی که تصمیم گرفته باشند در یک نمایشگاه علمی شرکت کنند اما مطمئن نیستند که کار را باید از کجا شروع کنند . اولین قدم یعنی شکل دهی یک سوال برای پروژه ، می تواند مهمترین و در عین حال سخت ترین بخش کار باشد .

·     نکتۀ قابل تامّل در اینجا این است که اگر این کار با موضوعات مورد علاقه شما شروع  شود ، اوقاتی توأم با سرگرمی و یادگیری بیشتر خواهید داشت و  با صرف وقت خود برای پروژه احساس خستگی نخواهید کرد . پس از همان ابتدا بهتر است از انتخاب موضوعاتی که مورد علاقۀ شما نیست پرهیز کنید تا پروژۀ علمی برایتان خسته کننده و ملال آور نشود .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آکواریوم متوازن , پیل الکتریک دانیل , فیزیک کلاسیک , ساز لیوانی


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢۳ | ٩:٥٠ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

چگونه یک پروژه علمی را انجام دهیم

شروع

1- یک دفتر یادداشت تهیه کنید

این دفتر ، دفتر کارنمای پروژه  نامیده می شود . در این دفتر وقایع و اتفاقات مربوط به پروژه را یادداشت خواهید کرد . دفترکارنما مسیر حرکت شما را ازآغاز تا پایان  نشان می دهد ( موضوعی که به ویژه برای بازدید کنندگان از پروژه شما اهمیت دارد).

  یادداشت کردن را از زمانی آغاز کنید که  جستجوی موضوع  پروژه را شروع می کنید .  

اتفاقات را به صورت روزانه یادداشت کنید و هر مطلبی را که وارد دفتر می کنید تاریخ گذاری نموده و بنویسید که چه قدر وقت صرف آن کرده اید .نتایج آزمایشات ، فهرست  مواد مورد استفاده ، یادداشت های مربوط به تحقیق زمینه ای و مشخصات منابع مورد استفاده را به دقت در آن ثبت کنید .هر مشکلی را که در جریان کار با آن مواجه می شوید یادداشت کنید .

راه حل هایی را که برای غلبه بر مشکلات به کار گرفته اید یادداشت کنید

 

در صورت نیاز از مراحل مختلف پروژه خود عکس بگیرید تا بتوانید یک گزارش تصویری از تلاش هایتان را به دیگران نشان دهید .( اختیاری )


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ساخت نمونه , جمع آوری , پروژه تحقیق


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢٠ | ۱٠:٠۸ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

1- حروف الفبا را بنویسید .

2- کدام حروف
در الفبا یک شکل دارد ؟ .....................................................

3- کدام حروف
در الفبا سه نقطه دارد برای هر یک از حروف یک کلمه بنویسید .

4- جملات زیر
را کامل کنید .

  الف ) من  هر روز ...................... قرآن بخوانم      

   ب ) خرس کوچولو با دست های کثیفش
.................. خورد .

5- به آخر کدام
یک از کلمات می توان « ای » اضافه کرد ؟

   گروه – ایستاده – نوشته – نگاه – اشاره              

 

 

 

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نمونه واحد کار ریاضی و بنویسیم مهرماه 91


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/۱٢ | ۱٢:٠٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

به نام خدا

موضوع : گزارش کارگاه اول پایه دوم

تاریخ : 9/7/91

هدف : بررسی و رفع اشکال ریاضی دوم

در روز یکشنبه در ساعت 17:30 جلسه کارگاهی پایه دوم با حضور معلمین با ذکر صلوات برگزار گردید.

در این کارگاه بر اساس بودجه بندی کتاب ریاضی مقدار درسهایی را که قرار بود معلمین در ماه مهر تدریس کنند بررسی شد و در این بررسی دو صفحه کتاب تا صفحه ی 20 تدریس شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: کلاس کارگاهی , ریاضی دوم


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٩ | ٢:٠٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.