وقتی به این درس می رسم حس خوبی دارم که عدد 100 را می خواهم درس بدهم چون دانش آموز کلاس دوم برای اولین بار با این عدد آشنا می شود .

از قبل به دانش آموزان می گویم با خودشان ده عدد چوب کبریت بیاورند بعد در روز تدریس از آنها می خواهم چوب کبریت ها را با یک تکه نخ دسته دسته کنند سپس از آنها می پرسم که چند دسته دارید همه میگویند یک دسته ده تایی روی تخته می نویسم 10 بعد یک دسته از دانش آموزی میگیرم و به دانش آموز دیگری می دهم و دوباره می پرسم چند دسته در دست دوست شماست ؟ همه می گویند دو دسته و روی تخته می نویسم 20 به همین ترتیب تا به نه دسته ی ده تایی می رسیم و نه یکی هم به آن اضافه میکنیم و ....

از این جا روش تدریس تغییر میکند تا به این جان از روش پرسش و پاسخ استفاده کردیم حالا روی تخته یک نقاشی زیبا از یک جنگل می کشیم بعد .....


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: عدد سه رقمی , عدد 100


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳۸٩/۱٠/٢٩ | ۱۱:٢۸ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

شاید بعضی از همکاران در تدریس این درس در ریاضی مشکل

داشته باشند ولی روشی را در کلاس به کار می برم که خیلی

راحت بچه ها یاد می گیرند .ابتدا یک نقاشی روی تخته می

کشم صحنه ی یک روستا با یک خانه و یک نردبان که روی خانه

است سپس دو برادر را در کنار آن می کشیم و داستان را

شروع می کنیم که روزی دو برادر می خواستند از روی پله های

نردبان بالا بروند اولی که هم سن شما بچه ها بود یک پله یک

پله رفت و دومی که بزرگتر بود دو پله دو پله رفت و خیلی زود به

بالا رسید در این وقت پدرشان رسید وگفت : بچه ها کار خوبی

نکردید که رفتید خطر ناک است پس من هم پیش شما

می آیم و پدر سه پله سه پله رفت و زودتر از بقیه رسید و به

همین ترتیب توضیح می دهیم که چرا پدر از همه بیشتر توانست

از پله ها به بالا برسد .بچه ها می گویند برای اینکه بزرگتر بود و

پاهایش بلندتر پس زودتر رسید بعد از گفتن قصه ، روی موزاییک

های کلاس دو دانش آموز را که از نظر قدی با هم

تفاوت دارند را کنار هم می گذاریم بعد از اولی که قدش کوتاه تر

است می خواهیم که تا آن جایی که می تواند موازییک ها را گام

بردارد بعد با گچ علامت می زنیم و هر چند موازییک رفت را روی

موزاییک ها علامت می گذاریم و فاصله ها را توضیح می دهیم

سپس دانش آموز بعدی را صدا می زنیم تا انجا م بدهد و دوباره

تکرار می کنیم .بعد از تکرار زیاد به کتاب رجوع می کنیم و

تمرینات را انجام می دهیم .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شمارش اعداد , چند تا چند تا


تاريخ : ۱۳۸٩/۱٠/٧ | ۸:۳٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()

- در متن زیر نقطه ها سر کج ها و تشدید رابگذار.

“    لبخند شیرین  “     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ا لر تو هم مثل من  مواطب  دندان هایت  بودی  و هر سب  مسواک می زدی  دندان هایت  سالم می ماند ند  و نمی افتاد ند .

 

 

 

 

 

روری نر لس احساس لرد دندانس لق  سده است و تکان می حورد .

 

 

 

 

 

دندان های سیری  بحه ها از هفت ساللی  میکی یکی می افتد و به حا ی آن ها دندان های همیسلی در می آید .

 

 

تا وقتی که دندان های همیسلی من در نیامده است با بد ار بچه ها  ححا لت بلسم .

 

 

 

آخر آن رور له دندان سیرین افتاده بود من به او حندیدم و او ححالت کسید .

حالا بهتر است ار او معدرت بخواهی  .

نرلس تصمیم لرفت له حتما ار سیرین عدر حواهی لند


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نقطه , سرکج


تاريخ : ۱۳۸٩/۱٠/۳ | ۱٠:٠٤ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.